reklama

Prvá generálka otváracieho ceremoniálu.

Tak a po týždni som tu zase. Do začiatku olympiády to máme už ani nie za týždeň. Dnes sa koná prvá veľká generálka tejto veľkolepej show. Aj keď bude v hľadisku viac ako 10 000 divákov verím, že detaily sa nedostanú do oficiálnych medií. VANOC (hlavný organizátor celej olympiády) pohrozil odobratím akreditačného pasu všetkým médiám, ktoré by porušili moratórium okolo otvorenia olympijských hier. Ja mám ešte jeden lístok na dnešnú generálku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

V sobotu sme mali poslednú skúšku pred oficiálnou generálkou. Po prvýkrát sa nacvičoval kompletný ceremoniál, od začiatku až po zapálenie olympijského ohňa. Samozrejme, že to sme zatiaľ nevideli ani my no už pravdepodobne aspoň viem, kde sa bude ten ohne nachádzať. Samozrejme, že mali nejaké technické problémy, takže sme išli na plochu so skoro dvojhodinovým meškaním. Ale už som cítil kvalitný stres:) Tesne pred vystúpením nás držia v chodbách, ktoré sa volajú "vomitories". Toto slovo má v slovenčine dva významy. 1. tunelový vstup na štadión 2. niečo alebo miesto, ktoré vyvoláva zvracanie. To nám povedali hneď na prvej skúške a takisto dodali, že nám budú rozdávať vrecúška na zvracanie. Vtedy si z toho každý robil srandu, teraz to už pre niektorých vypadá ako neodvratná realita:) Pre mňa našťastie nie. Ja si však pre istotu odrieknem jedlo už od štvrtku, pretože mne to bude v žalúdku asi ináč pobehovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu sme sa už konečne dostali na štadión, kde akurát prebiehala generálka nástupu športovcov z jednotlivých krajín. Otvárací ceremoniál je oveľa striktnejší ako záverečný a prebieha podľa predpísaného protokolu. Na hlavnú kultúrnu časť programu, v ktorej sa prezentuje Kanada celému svetu je vyčlenených okolo trištvrte hodiny. Moj priateľ je v druhej tretine tohoto programu, kde tancuje ostošesť. Ja som v tretej tretine show, tesne pred koncom. Vchádzam však na plochu ako prvý z môjho tunela:) Keď sme mali v sobotu nácvik a boli sme asi 5 minút pred vstupom na plochu, tak ku mne prišiel jeden pán a pani a spýtali sa ma či sa volám Mirko. Ja že čo som zase vyviedol a oni, že nič, iba by chceli vedieť za ako dlho mám byť na ploche. Povedal som, že za 3 minúty. Zrazu mi na hlavu pchali prilbu s kamerou. Ani som sa nenazdal a už som bol aj kameramanom:) Možno aj preto, som si cítil bytie srdca aj cez kombinézu. Na chvíľu som si aj myslel, že ma tam vykotí no našťastie to bol len nával adrenalínu. Dával som si extra pozor aby som sa nepotkol alebo do niekoho-niečoho nenarazil. Zvládli sme to všetci na jednotku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No ale poďme naspäť k dnešnej generálke. Mám jeden lístok navyše. Ak ste dneska vo Vancouveri, dokážete udržať tajomstvo aspoň na 4 dni a máte večer voľno (na štadióne musíte byť najneskôr o 16.30) mám pre Vás jeden lístok na prvú generálku slávnostného otvorenia 21.zimných olympijských hier vo Vancouveri. Prosím iba vážny záujemci, píšte na moju emailovú adresu mirkomorhac@shaw.ca. Lístok si môžete vyzdvihnúť iba osobne v mojom obchode (Dover Arms Liquor Store) na 961 Denman street vo Vancouveri dnes do obeda. V diskusii k tomuto článku dám vedieť či lístok bol už pridelený a komu. Najrýchlejší vyhráva:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pozdravom Mirec z Vancouveru

BC PLACE STADIUM
BC PLACE STADIUM 
Miroslav Morháč

Miroslav Morháč

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovač žijúca už 15 rokov v Kanade. Zoznam autorových rubrík:  FotogalériaKanada alebo SlovenskoMoja diétaSúkromnéZábavné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu