reklama

Ako zastaviť čkanie

Niekedy sa mi stáva, že keď sa veľmi rozosmejem, tak začnem čkať. S prestávkami potom čkám niekedy aj celý deň. Mama mi vraví, že to nie je dobré na srdiečko, no všetky metódy čo som doteraz vyskúšal moje telo nezastavili a ono si veselo čkalo ďalej ostošesť. Nedávno som však videl moju kolegyňu v práci ako účinne zastavila čkanie behom pár sekúnd. Vyskúšal som to aj ja a čuduj sa svete, zabralo to. Takže ak máte problémy s čkaním aj vy, vyskúšajte niektorú z nasledujúcich metód.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)
Nemusíte spravit stojku ako tento športovec. Stací, ked sa predkloníte a tak vypijete pohár vody.
Nemusíte spravit stojku ako tento športovec. Stací, ked sa predkloníte a tak vypijete pohár vody. (zdroj: google.com)

Prečo vlastne čkáme? Čkanie je krč zachvacujúci sval deliace hrudník or brušnej dutiny, ktorý sa zúčastňuje na dýchaní. Jeho mechanizmus ešte nie je úplne prebádaný. Stačí však málo a je to tu: nesprávne nadýchnutie, príliš hltavé jedenie, chladný nápoj... ( zdroj: Zdravie a Štýl ). Za hlavnú príčinu sa však považuje skutočnosť, že jeme príliš rýchlo a tak s jedlom prehĺtame veľké množstvo vzduchu. Mne sa však začne poriadne čkať hlavne, keď sa schuti rozosmejem. Už som na sebe vyskúšal skoro všetko možné. Zadržať dych, napiť sa riadne vody či zjesť lyžičku cukru ako kôň. Párkrát som skoro dostal porážku, keď ma môj vlastný brat vystrašil zvriesknutím. Môj hrudníkovo-brušný medzisval to však nezastrašilo a čkal si veselo ďalej. Už som si niekedy aj myslel, že moje čkanie raz nezastane a prečkám si toho viac ako Charles Osborne , ktorý je zapísaný v Guinnesovej knihe rekordov ako najdlhšie čkajúci človek na svete. Začalo sa mu čkať na zabíjačke v roku 1922, a skončilo o 68 rokov / 430 miliónov začkaní neskôr v roku 1990. Zomrel ani nie o rok neskôr.
Minule sa začalo čkať mojej kolegyni v práci. Videl som ju ako si nabrala vodu a myslel som si, že ide vyskúšať starý trik - vypiť narýchlo pohár vody. Na moje počudovanie sa však predklonila a začala z pohára pomaly piť vrchnou časťou úst. Na prvý pohľad to vypadalo skoro nemožné a takisto mimoriadne zábavné.
Verte či nevertem, tak ma to rozosmialo, že som začal čkať aj ja. Hneď som mal možnosť vyskúšať túto prevratnú metódu. Na moje počudovanie som zistil, že piť vodu dole hlavou a vlastne proti prirodzenému prúdu je skutočne možné. Ešte viac som sa však prekvapil, keď to v momente a úplne zastavilo moje čkanie. Tento trik som si odvtedy mal možnosť vyskúšať ešte niekoľkokrát a vždy to zabralo. Neviem v čom je to čaro ale pre mňa to pracuje bezchybne. Takže ak máte aj vy s času na čas problémy s akútnym čkaním a nič iné na vás nezaberá, vyskúšajte tento trik.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a na záver ešte dopĺňam tradičné triky na čkanie. ( zdroj: primár.sk )

Zjedzte lyžičku cukru

Čkanie obyčajne prestane po niekoľkých minútach. Cukor pravdepodobne zmení nervové impulzy v ústnej dutine, vďaka čomu sa náhle prerušia kŕčovité sťahy bránice. Na čkanie u dojčiat spravidla zaberá cukor rozpustený vo vode (120g na pohár vody).

Pite vodu dole hlavou

Nalejte vodu do pohára, predkloňte sa a pite vodu akoby dolu hlavou, teda z opačného okraja pohára.

Dlhý výdych

Zadržte dych, potom veľmi pomaly, akoby dlhým prúdom vydychujte.

Prehltnite 3x naprázdno

Pri jedle sa správajte pokojne. Len tak sa vyhnete čkaniu. Ak napriek tomu začnete čkať, zadržte na chvíľu dych a naprázdno prehltnite, keď pocítite, že vás nutká na čkanie. Urobte to dva alebo trikrát, potom sa zhlboka nadýchnite a celý postupo zopakujte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúste malý akrobatický cvik

Malú podlhovastú misku naplňte vodou a postavte ju na stôl. Potom si pritlačte obidva ukazováky na uši. Nakložte sa nad stôl a misku zdvihnite pomocou malíčkov a palcov. Zadržte dych a vypite všetku vodu na jeden alebo dva dúšky.

Šteklenie

Na čkanie malých detí vraj účinne pôsobí šteklenie. Čkajúcemu dieťaťu povedzte, aby zadržalo dych, a ptom ho pošteklite tak, až sa začne smiať. Týmto spôsobom dôjde k zosilneniu vdychového reflexu a bránica sa tak vráti na pôvodné miesto.

Dýchanie do vrecúška

A nakoniec tradičná metóda: dýchanie do papierového vrecúška. Aj keď sa považuje za málo účinnú, niektorým môže pomôcť. Pridržte si vrecko tesne pred ústami a desaťkrát čo najsilnejšie vydýchnite a vdýchnite. Musíte to urobiť rýchlo, najmä tak, aby sa do vrecka nedostal vzduch zvonka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do dočkania.

Mirec z Kanady

Miroslav Morháč

Miroslav Morháč

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Slovač žijúca už 15 rokov v Kanade. Zoznam autorových rubrík:  FotogalériaKanada alebo SlovenskoMoja diétaSúkromnéZábavné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu